mittlivochlitetill

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

hittade världens ...

Av Emma - 12 augusti 2011 09:47

Godmorgon!

Nu ska jag ut och springa , men vill bara berätta att

jag hittade just världens bästa recept på vaniljsockerkaka , men inte vilken som helst .

Det var vaniljfyllning i med , och dekorerat med färska jordgubbar.


MMMM det såg så gott ut! ( funderar på att bjuda familjen på det)


får   fråga mamma om jag får baka sen när hon kommer hem.

Dels för vi behöver mer ägg & sånt. och så blir det svårt att fördela vaniljfyllningen , så det måste mamma hjälpa mig med;) , iaf visa hur man gör..;)


Men här får ni receptet för er som blev intresserade!:D

Vaniljsockerkaka


Det här behövs till 10–12 bitar:

4 ägg
3 dl strösocker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl vatten
 
Vaniljfyllning
 
125 g smör
1 dl mjölk
4 msk vaniljsocker
 
Garnera med:
florsocker
jordgubbar
Ugn: 200°
Gör så här
1. Smörj och bröa en bakform, ca 24 cm i diameter. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda vetemjöl och bakpulver. Sikta ner det i äggsmeten och rör om.
2. Häll i kokande vatten under omrörning. Häll smeten i formen och grädda kakan i nedre delen av ugnen, ca 45 minuter. ?
3. Smält smöret i en kastrull och häll i mjölken. Tillsätt vaniljsockret. Låt koka häftigt under omrörning, ca 3 minuter.
4. Ta kakan ur ugnen och stjälp upp den på ett bakplåtspapper. Dela den i två bottnar innan den har hunnit svalna.
5. Fördela vaniljfyllningen på båda bottnarna och lägg ihop kakan. Garnera med siktat florsocker och jordgubbar.
 
Smaklig måltid

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 17 augusti 2011 11:08

ALLA SOM VILL FÖLJA MIG , FÅR FÖLJA MIG PÅ ,MIN NYA BLOGG PÅ DEVOTE!     http://emmajessikaa.devote.se   bye. ...

Av Emma - 12 augusti 2011 14:52


Heeeej!   Ikväll har anna-lisa en " inflyttningsfest" och jag , fanny och amanda kommer komma:). och som tur var , så är tröjan jag ska ha nytvättad & torr , så den ska jag ha!. Och sen ska olivia hjälpa mig att platta mitt hår (om hon hinner...

Av Emma - 12 augusti 2011 14:47


F*N!   JAG RÅKADE RADERA ALLA BILDER JAG TOG MED KAMERAN IDAG PÅ STAN!:(. JAG HAR BARA EN BILD , OCH DEN TOG JAG , FELICIA OCH HANNA INNE PÅ ALLRUMMET.   AJA SÅNT KAN HÄNDA:(     ...

Av Emma - 12 augusti 2011 09:54


rubriken säger allt!   * ut och jogga * äta lunch på stan med Felicia och lillasyster på stan. *fixa mitt trasiga armband / göra armband & halsband * gå en långpromenad med Chaplin * Baka!?   Det är mina planer än så länge , ha det br...

Av Emma - 11 augusti 2011 20:36

Hej!   har inget att skriva men , vi hörs imorgon!:)   kram // Emma ...

det här är jag=)

Hej!

 

Jag heter Emma & är 13 år.

och på fritiden spelar jag bakset och är med kompisar & shoppar.

 

I min blogg får ni följa mitt liv & annat kul!=).

 

Har du synpukter / frågor kan du alltid komentera eller fråga i " frågerutan".

 

kram Emma    

 

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Recept på smarrig hallon / jordgubbs smoothie

recept på enkel hallon / jordgubb smoothie!

 

ta en mixer , häll i så mcyket naturell yoghurt du behöver . Häll i lite upttinade jordgubbar & hallon , mixa. tillsätt sedan 1 tsk vaniljsocker , mixa.

 

servera i glas & piffa till med ett sugrör & två hallon.

 

Lycka till!

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards